Sunday, May 29, 2011

MENTOR BERAKHIR DAH...


Semalam rancang Mentor ke 5 berakhir dengan kemenangan berpihak pada Salma dan mentornya Erra Fazira. Memang wajar pun Salma dinobatkan sebagai seorang juara kerana dia memang punya bakat terbaik di mata aku.

Mungkin ramai yang tidak sedar bahawa Salma di antara finalis yang menduduki carta dengan markah terendah malah dia hampir terkeluar. Rezeki berpihak kepadanya bila pihak TV3 membenarkan beliau menyertai Iqa dan juga Siha utk ke finalis.



Apa yang aku nak citer di sini bukan tentang kedudukan Salma tapi nak membuka mata kita semua tentang kejayaan seseorang yang bangkit dari kegagalan seterusnya berusaha setanding malah lebih dari orang lain.

Contoh seperti itulah yang perlu kita ambil iktibar dan panduan. Sesetengah dari kita ni, kalu dah berdepan dengan kegagalan...akan merasakan bahawa itu penamat segalanya.

Ayuh kawan2, bangkitlah dan jadilah seperti Salma yang tak bisa mengalah dan tunduk pada kegagalan dan dia berjaya buktikan pada kita yang semua orang berhak berjaya jika berusaha!. Tahniah Salma...You are the best!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com