Tuesday, May 31, 2011

TABIAT BURUK MASA AKU KECIL DULU..


Aku ni sebenornya ada satu tabiat buruk masa kecik2 dulu..Segan gak nak citer..tapi memikirkan tu salah satu kenangan terindah aku (iyer ler tu!), teman kabor ler jugak yer..

Masa kecil, aku ni suka hisap jari..Bukan cam baby sekarang ni yg hisap ibu jari..manis gak ler nampaknya. Tapi aku..bukan satu, tapi dua jari sekali masuk mulut iaitu jari telunjuk dan jari hantu. Tabiat tu berterusan hinggalah aku hampir nak masuk Form one.

Macam2 ler petua Abah buat untuk mengelakkan anak dara dia ni meneruskan kegiatan "tak bermoral"nya tu. Diantaranya , time aku tidur, Abah letak garam, minyak cap kapak dan macam2 ler perasa. Disebabkan aku tau tu semua kerja Abah, so aku tunjuk gak ego aku...aku selamba derkkk jer isap jari aku tu dengan perasa tambahan yang Abah bubuh.

Sudahnya...Abah ambik jari aku dan letak kat gigi depan dia yang dah "runtuh pagar" depannya. Ya Allah! masa tu, aku menjerit sekuat hati dek kerana geli yang teramat sangat. Dapat aku rasa jari aku kat gusi Abah masa tu...aku bangun terus cuci tangan aku dengan air sabun berkali2.

Mungkin kerana geli mengingatkan peristiwa tu, aku tak teringin langsung nak menghisap jari macam kebiasaannya. Tapi aku begitu susah nak melelapkan mata..masa tu aku marah betul dengan abah.

Sekarang..sedih nih..sob! sob! aku tahu mengapa abah bertindak demikian. Bukanlah niat dia untuk menyusahkan aku, tapi semua ni utk kebaikan anaknya juga. Terima kasih abah..kerana berjaya membuang tabiat burukku...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com