Sunday, May 29, 2011

ROSAK LA PLAK...

Balik dari Kuantan ari tu..ingat2 nak masak tengahari ler sebab aku cuti tuesday tu, tup2 bukak fridge..eh awat tak sejuk pon!. Nasib baik ler bahan mentah cam ikan dan daging aku tak beli stok lagi. Tapi sayang...santan pekat aku habis rosak semuanya.

Fridge aku ni sebenarnya dah lama dan kami beli time baru bertunang dulu . Tapi masih kelihatan baru. Korang kira ler sendiri..Abang pun nak masuk 18 tahun. Tu pun bukan rosak apa pun cuma compressornya perlu diganti. Yo lah kan..manusia pun tau gak "pancit"..ni kan lagi machine dah berumur cam tu. Rabak lagi "poket" aku bulan ni..

Alang2 repair fridge, hubby aku call technician utk repair tv diruang tamu. Biasanya kami menonton tv di tingkat atas jer. Ni pun tak tau apa penyakitnya..tetiba off sendiri sukati dia.TV tu pemberian Abah dan dia tak bagi tau aku pun waktu dia order tv tu. Tau2 jer..sampai depan umah aku. Nak surprised ler tu kot!..Nasib baik aku tak marah India tu sebab aku ingat dia salah umah!. Sudahnya..aku ada 3 buah tv termasuk tv yang aku khaskan utk dorang main games.

Setiap barang yang ada di rumah aku tu punya kenangan dan memori yang tersendiri...Sebab tu lah, aku sayang semuanya dan kujaga dengan baik sekali.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com