Tuesday, May 17, 2011

KEGAGALAN BUKAN PENAMAT SEGALANYA

Dah macam2 cara aku cuba utk buang "bandwidth" tah kemende yg terpalit kat blog aku. Sudahnya..aku tukor je template lain. Puas ati !Tapi aku sedey gak sebab aku suka template yg lama sebenarnya..tapi nak wat camner kann...

Dalam hidup ni, tak semua yg kita hajati tu akan tercapai. Kengkadang tu, kita usaha separuh mati untuk mendapatkannya tapi dah tertulis di Loh Mahfuz yg tu bkn utk kita...maka tak dapat jugak ler. Tapi itu tak bermakna kita harus berputus asa malah enggan berusaha. Bagi aku, tiap kegagalan yg aku tempuh tu, aku jadikan iktibar dan muhasabah diri..mengapa aku menemui kegagalan.

Kegagalan ni sebenarnya boleh mematangkan minda kita gak. Untuk berjaya, kita tak perlu takut pada kegagalan!. Aku penah gagal dalam banyak benda tapi aku tempuh semuanya demi dan buktikan aku juga boleh berjaya.

Lambat atau cepat. jika kita berusaha mengatasi kegagalan tu, InsyaAllah kejayaan pasti menanti. Yang penting, buangkan rasa putus asa, rendah diri dan menyalahkan takdir.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com