Tuesday, May 10, 2011

SEMALAM DI LAKE TOBA

Perjalanan dari medan ke Lake Toba ni memang agak memenatkan. Tah berapa round aku tertidur dalam bas. Kalu tak silap lebih 100km. Jalannya...bagai ular di palu. Nasib baik ler aku tak uwekkk...

Sepanjang perjalanan tu, Tour Guide kami Pak Dian memberi banyak info berkenaan Lake Toba. Untuk pengetahuan kalian, ketinggian Lake Toba ni ialah 1,300 meter persegi dari paras laut. Sampai jer di sana, kami menaiki bot cruise yang membawa kami ke perkampungan Batak. HORAS! itulah perkataan yg harus disebut bagi membawa maksud Selamat Datang (lebih kurang)atau dgn lan perkataan supaya perjalanan kami berjalan lancar tanpa gangguan.

Di perkampungan Batak ni dijual segala macam T.Shirt dan souvenir. Aku agak tak berminat sebab reganya kira mahal gak ler! Dorang ni memang pandai berniaga sebab sampai kami masuk ke bot pun dorang masih ikut. Yang heran aku tu, naper ikut aku beria2..walhal ramai orang dalam bot tu! Muka aku ni cam jutawan ker? Penat mulut aku beritahu yang aku tak mau...Sudahnya bila bot nak bergerak, baru ler dorang pegi...

Dari Lake Toba, kami singgah ke Pulau Siantar untuk merasai keenakan teh hali dan pisang goreng mereka. Sorry ler beb! teh halia korang rasanya cam air akar kayu time aku berpantang lepas bersalin dulu..Pekat! Likat! Risau jer aku..takut penumpang ni melepas dalam bas gara2 teh halia tu..Hik! Hik!Pisang goreng tu...kat Malaysia rasanya lagi enak bok! Tekak Malaysia ler katakan...

Kami tidur dihotel yang mengadap Lake Toba...Cantiknya ciptaan Tuhan ni....Kalau aku ada duit banyak ler, aku dah beli pusat peranginan nih..Dingin banget tempatnya...Sebelum pulang, kami buat sessi fotograf anak beranak.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com