Thursday, December 16, 2010

AZAM TAHUN LEPAS...DAH SETTLED?

Tak perlu risau atau sedih seandainya azam yg korang buat utk tahun 2010 ni tak tercapai. Mana2 azam yg tak kesampaian tu still boleh brought forward ke tahun depan...Apa masalahnya kan?..Yang penting , korang ada keazaman untuk melaksanakannya.

Aku? Kebanyakan azam aku banyak gak yg dah tertunai. Contohnya aku penah berazam nak punya rumah sendiri..Alhamdulillah..aku berjaya mendapatkan lebih dari itu. Aku juga berazam mempunyai tabungan wang untuk masa tua..Pun aku bersyukur kerana impian tu terlaksana juga. Namun begitu, bohong ler kalu aku katakan yg ada diantara azam yg kubuat tak tercapai lagi...Tapi aku bukan Hani yg dulu...yg selalu tidak yakin pada diri sendiri..yg selalu takut pada kegagalan..selalu mengalah pada keadaan..

Aku akan buktikan pada Abah yg aku mampu buat lebih baik dari yg dia expect dari aku. Aku janji..takkan hampakan Abah, emak dan orang2 yg sentiasa ada disisiku. InsyaAllah..aku tak kan lupa satu2nya pesan Abah..jika merenung bintang ..jangan lupa rumput di bumi.Aku ingin menjadi bintang yg memberi sinaran kepada seisi alam.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com