Wednesday, December 8, 2010

LALAI MEMBAWA PADAH!


Sehari sebelum Maal Hijrah hari tu, sedang aku asyik berblog..aku dikejutkan dengn suara Baby..Mama! rumah uncle kat depan terbakar!. Mak datuk! aku punya lari turun ke ke luar utk menengok sendiri. Lupa yg aku tak bertudung..panik punya hal lah tu!. Nasib baik pakai baju kaftan..

Rupanya jiran aku ni pergi bercuti dan rumahnya dijaga anak sedaranya. Waktu tu dia kuar dan lupa yg dia tengah bakar ayam..Abang berjaya gak buka tingkap dapurnya dan nah! apalagi asap yg berkepul2 kuar dari dalam rumah tu. Untung kawasan perumahan kami dekat dengan Balai Bomba..So tak sampai 5 minit, dorang sampai..

Kengkadang tu..dek kerana kelalaian kita...orang lain pun menerima padahnya. Nasib baik api belum marak lagi..kalu tidak kesian uncle sebelah rumah yg baru jer renovate dan cat umah dia kaler ala2 court mamorth. We all punya ler panik that time, budak tu balik ke rumah selamba jer..tersengih2 lagi..Nak jer aku ganti ayam yg dah rentung dlm umah tu dengan dia. Macam tak bersalah gitu!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com