Sunday, December 5, 2010

DEMONTRASI LAGI!


Demontrasi lagi! Balik2 demontrasi...! Itukah cara yg paling terbaik untuk menyuarakan rasa ketidakpuasan hati kita. Dalam banyak2 saluran untuk meluahkan perasaan dan isihati yg terbuku tu...inikah cara paling terpuji yg menjadi lambang ketimuran yg kita agung2kan selama ni. Masyarakat masih boleh menerimanya jika demontrasi tersebut dibuat secara aman, tetapi apa yg berlaku semalam..adalah sebaliknya!

Amat memalukan! itu yg dapat aku ulaskan disini.Isu air yg dbangkitkan tidaklah sebesar dan serius mana sehinggakan tidak ada jalan penyelesaiannya. Bukankah baik jika diadakan muzakarah..berbincang secara baik untuk mencari kata putus. Bukan dengan cara berdemontrasi secara jalanan seperti ini. Tambah memburukkan keadaan bilamana hartabenda awam pun turut musnah dek keghairahan sesetengah individu yg "meroyan" tanpa sebab!


(Remaja yg beginikah yg bakal memimpin generasi kita?)
Apa yg aku perhatikan di sini...kebanyakan demontrasi jalanan ni ramai disertai anak2muda yg sebenarnya tak tahu apa sebenarnya tujuan demontrasi tersebut. Mereka juga rasa "enjoy" menyertai perarakan tersebut dan puas bila dapat melepaskan kemarahan yg sebenarnya tidak diketahui apa puncanya. Remaja ikut2an inilah sebenarnya perosak bangsa dan punya metaliti yang amat rendah.

Sebagai anak muda yg bakal menjadi pelapis kepada generasi akan datang..seharusnya anda berfikiran terbuka dan mempunyai minda positif dalam menangani masalah bukan hanya pandai melepaskan kemarahan dengan cara melulu. Ingat!! Jangan jadikan diri anda alat untuk kepentingan orang lain!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com