Wednesday, December 15, 2010

BUKA MATA TU SIKIT!!

Bengang aku ni lagi teruk dari bengang Akim dalam lagu dia tu. Mana taknya! Dah berkali2 buat aduan kat Majlis Perbandaran Selayang tapi masih tak ada tindakan apa2. Dekat kawasan perumahan aku tu ada ler tadika yg majoritinya anak2 Cina. Aku ni tak ler anti perkauman tapi bengang giler dengan sikap bodoh mereka tu yg suka2 hati parked keta tengah2 jalan utk mengambil anak masing2.

Yang aku marah tahap gaban ni bukan apa..bila kita hon, dia boleh buat muka bodoh dia tu..selamba jer kuar keta masuk tadika tu. Expect kami yg nak masuk lorong tu tunggu dia. Hari tu angin aku memang tak baik, kena plak ada satu minah bangang ni parking keta macam tutttt. Apa lagi aku sound dia kaw! kaw!sampai sumer orang kat situ tengok...padan muka ko yg tak sekolah tu!

Pertama kali aku buat aduan kat MPS tu, dorang okay..park nicely kat tepi jalan..Peh tu buat balik perangai binatang pink kaler yg ekor berpintal tu!. MPS ni satu jugak! nak aku panggil Karam Singh Walia dulu ke baru nak take action.Bayar cukai pintu on time...(sesia jer aku buat rayuan dulu..bukan boleh kurang pun) tapi bila kita buat aduan...haram nak tengok!!Yang mushkil aku tu, macammana kawasan perumahan "intermediate lot" dibenarkan utk buat taska yg menganggu penduduk lain utk keluar masuk melalui jalan tersebut. Cuba2 ler buka mata sket...tak kan nak tunggu aku bawak sepanduk atau kain rentang plak berpiket kat depan MPS tu baru korang bertindak!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com