Wednesday, December 15, 2010

PERANCANGAN AWAL


Hujung tahun ni banyak betul expenses nak dibayar. Semalam aku buat list bil yg perlu dibayar tu...mak datuk! lumayan!..Cukai pintu2....cukai tanah,Insurance rumah, Insurance keta..pendekkata berjela gak ler bil aku tu...

Nasib baik aku buat preparation awal utk menyediakan duit2 tersebut. Kalu idok sia2 ler aku ni keja finance kalu benda2 cam tu pun aku tak monitor kan...Siap buat filling tau!

Sebenarnya aku nak citer berkenaan dengan wang yg perlu kita simpan takkala berlakunya insiden yg memerlukan wang dgn segera. Kalu kita tak membuat perancangan awal, mau pening kepala memikirkan mana lagi nak beli buku2 dan baju sekolah anak...nak bayar bil tahunan lagi kan?.
Untungnya aku..tahun ni hanya Baby jer yg perlu aku beli barangan sekolahnya and kebanyakannya dah dibeli awal2 lagi. Leceh sebenarnya beli disaat2 akhir ni..Dengan saiznya tak de...kalernya dia tak berkenan...macam2 lah!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com