Monday, December 27, 2010

PUNCH CARD!


Pagi ni aku terkocoh2...almaklumkan terlambat sket. sebab semlam tah naper mata ni tak leh tidur...Aku akui ler banyak benda yg difikirkan..Bila dah otak berputar2..mata pun ikut ler sama terbuntang...

Aku ni tak biasa lambat ke pejabat..Sampai jer kat tempat parking, tengah berlari2 anak..hp plak bunyi...Yong! aikk?? pehal plak cari aku pepagi buta nih...baru nak angkat dah mati talian...maleh nak call balik sebb tau mesti sajer nak chit chat jer tu..

Merah punch card aku ari ni 8.06 minit!. Pasal punch card ni nak kabor sket dengan korang. Cam aku yang betul2 rushing mengejar masa ni..rasa ralat bila lambat tapi...baru2 ni aku ternampak ler sorang Hamba Allah ni siap punch card utk kengkawan depa!...Kengkadang tu, tak rasa bersalah datang lambat sebab dah ada orang stand by punch kan card tu.

Adil ke namanya tu?? Kalau orang lain dah kena bagi surat warning tapi apasal plak makhluk yg camni leh lepas yekk??. Apa bezanya orang yg tak punch langsung dengan orang yg MENIPU time punch card dia?? Sama jer lebih kurang kan??

Watch out guys! perbuatan korang tu memang tak adil pada pekerja lain...Sekali lagi kalu aku nampak..aku sound depan2 okay! Belajar ler jujur pada diri sendiri. Korang tu bukannya kecik lagi nak diajar benda remeh temeh tu.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com