Monday, December 13, 2010

BELAJAR MEMANDU


(Kereta idaman Abang...Nak mama beli? Boleh keta mainan! 2 bijik pun boleh!)

Abang dah pun selesai menduduki exam SPMnya. Dulu dia plan nak buat bisnes dgn kawan2nya. Sekarang ni, nak belajar memandu plak! Sebut pasal belajar memandu ni , teringat aku kisah aku mula2 belajar memandu dulu. Waktu tu Abah belikan kereta second hand Datsun 120Y untuk kami belajar dengan kawan Abah.

Hampir seminggu lamanya, pakcik tu mengajar kami cara reverse kereta sahaja. Sampai sakit tengkuk aku keesokan harinya. Mana taknya..seharian asyik dok meneleng kepala ke belakang jer.Adik aku plak tak penah yg lurus time reverse keta...Kereta yg dipandu asyik membelok ke loji berdekatan..Nasib baik tak terbabas.Akhirnya kami belajar di sekolah memandu yg sebenar..Kalu tak..mau teleng kepala akak!!!

Aku ni sebenarnya dulu tak berapa yakin boleh memandu keta sebab tu masuk kali ke 3, baru lulus ujian memandu..huhu. Tu pun nasib aku lulus jugak akhirnya..Aku terus demam keesokan harinya..mungkin disebabkan terlalu lama menunggu di tempat yg disediakan.

Harap2 Abang tak jadi cam mamanya lah yer...Jangan cam Ayah gak! Dah ada lesen tapi time bawak kereta jer..dia siap2 book tempat sebelah driver..Alasan tak mau bawak sebab tak mahu kereta accident lagi..Hish! Tak relevan langsung!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com