Sunday, September 4, 2011

1st DAY KERJA...AFTER RAYA

Dah seminggu raya...kenyang makan lemang dan kuih raya..(tak gak gemok2s!) maka diistiharkan hari ni adalah hari mulanya mengadap kerja yang ditinggalkan. Rindu aku nak mula kerja beb!. Aiks!...bior bebenor..Yup! aku serius ni...

Seminggu di umah adalah hari2 yang meletihkan sebenarnya bagi aku..Korang lain ler ler melenjan baju raya jaln sana sini...Aku?...paling tdak pun raya umah abang dan kakak ipar kat rawang dan Bukit Beruntung jer. Tu pun tak enjoy mana...

Hari ni..dengan penuh semangat..aku nak mulakan kerja di saat2 orang lain masih dok bercuti lagi mengabihkan serbuk2 kuih raya depa. Kalu company aku sendiri ni..dah lama kaya raya aku yeop! Maklum ler..rajin kojer!...



Apa pun..walau kita tak bekerja dengan company sendiri tapi korang kena ingat..wang gaji yang korang terima tiap2 bulan tu bior setimpal dengan kerja yang korang buat...kalu tak...sendiri fikir ler yer.

Sebelum mula koje ni...Selamat Hariraya untuk semua blogger dan pembaca...Akak nak mula koje ni...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com