Sunday, September 18, 2011

BERKEBUN KITE WEHHH...

2 hari cuti.. memang aku tak ada aktiviti yang happening melainkan ziarah pusara Abah jer and ziarah cousin aku yang kat Sentul..Kira beraya lagi ler...Kenyang ler makan bubur kacang dan meehun yang sempat dibuatnya walaupun anaknya deman tika tu. Thank you Kak Yang..you always very the debooom!. Lawa ko umah dia walaupun cuma flat. Dia ni kreatif dalam mencantikkan umahnya. Ala Inggeris lagi ko!

Malam plak. ada majlis doa selamat biras aku kat Rawang sebab dorang nak pergi Haji. Aku dengan hubby gak yang belum sampai2 seru sedangkan ni 2nd time dorang ke sana. Abang dia dah sound2 dah...Jangan kejar dunia jer...akhirat tu penting sebagai bekalan...Aku akur..bukan tak mau pergi, memang itu salah satu impian aku. Cuma ada beberapa perkara lagi yang tak settled.

Ahad..Kami plan nak gi kebun kami yang terletak di Gombak..Sajer nak menerangkan semak samun yang dah hampir nak membungkus pokok2 buah2an yang tengah membesar.Kebetulan Abang ipar aku bagi pokok Rozelle utk ditanam..Buat air sedap tau!. Aku amik kesempatan ni utk tanam pucuk manis...Saturday ari tu, kami lunch dengan pucuk manis masak lemak..


(Kena plak ada ikan masin..perghhh!! )

Alhamdulillah..badan terasa ringan dan aku rasa lebih sihat bila selesai berkebun. Peluh yang kuar ni jangan citer ler..dah lencun baju aku..Paling best..kami berkelah di bawah pokok bersarapan..Rasa berselera plak bila sesekali bertukar tempat nih..Idok ler aku makan banyak sebab jap lagi nak menonggeng menanam dan menebas.Puas hati bila tengok kebun aku terang sket..

(Hish..gelojoh nyer anak dara ni makan)


(1st time aku tengok bunga daun kunyit..cantikkk)


(Berselera aku makan dibawah pokok )

Paling aku tak suka bila kebun aku tu jadik tempat pembuangan sampah orang2 kampung yang tak berakal. Kalu aku nampak..aku tanam dia dengan sampah2 tu sekali..bior jadik baja pokok!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com