Sunday, September 18, 2011

SECURITY ALARM MAK YG PALING CANGGIH

Zaman sekarang ni macam2 kecanggihan alat keselamatan yang dijual. Fire alarm ler...umah punya safety alarm pun ada. So..emak aku tak terkecuali meminta supaya dilengkapi rumahnya dengan kelengkapan canggih ni.

Iyer lah..cuba korang fikir..zaman sekarang ni, manusia lebih cerdik buat kerja2 jenayah dari memikirkan buat kerja yg berfaedah. Emak aku ni paling takut bila dengor insiden orang pecah umah..Bukan setakat umah ajer yang kena pecah..kepala tuan umah pun depa pecah sekali! Sebab tu ler dia mengambil langkah berjaya2.

Pintu umah dia depan belakang sumer pasang alarm..Bunyinya jangan kira ler yer..bingit telinga kalu ko sentap pintu dia sket jer..Rasa aku, tu dah cukup selamat buat mak yang masih nak dok umah besor tu sorang2 sejak ketiadaan Abah.

Yang kelakar nyer tu, mak ni masih tak confident dgn kecanggihan alarm tu. Dia bikin alarm sendiri yang rasanya..kalu berbunyi..orang yang pekak tuli pun boleh dengar..Dah tu, alat buatan dia ni dilengkapi dengan senjata yang memang sajer le cari nahas sapa yang menceroboh umah mak aku ni..


Di antara alatan canggihnya ialah spray nyamuk sampai 2 brand ko (Ridsect dan sheltox) Korang pilih ler mana yang mata korang nak kena sembur dulu!.Kalu penyamun tarbus tu ada senjata..mak aku pun ada pertahanannya jugak..ko nampak tak talam dan juga tray tu. Aku rasa mak gunakan sebagai perisai..Wakaka...


Tak cukup tu..kalu korang nak sial 44 hari..meh ler try penyapu dia..tak dia hempok kepala korang...sajer ler!. Yang paling kejam aku rasa..penyepit kain tu..Hah..tu bukan sajer2 letak kat situ buat pameran okay!. Yong aku dah penah mengalami kena sepit leher dia dengan penyepit kayu ni. Tu gara2 kenakalan adik aku yang setengah toing tu. Memang berbekas leher dia mengalahkan "love bite" lagi ler. Sampai menangis yong tu dikerjakan dengan sepit kain tu..Bukan satu tapi penuh kat lehernya!.


Tu nasib baik ler Abang dah besor..tak main lagi keta control mainan dia. Kalu tak..mesti mainan tu pun jadi mangsa perangkap mak gak.. Anyway, mak aku ni kira very the creative gitu, So kalu sapa2 terfikir nak menziarah dia expecially tengah malam..make sure korang bagi salam dulu yerk..Bukan apa, takut korang jadi mangsa jerangkap samar dia.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com