Tuesday, September 20, 2011

EL...MAK SAKIT

Semalam..time aku dah hampir sampai ke sekolah Baby, mak call. Katanya dia sakit dan minta dibawa ke hospital. Actually rupanya mak dah menahan sakitnya hampir 3 hari tapi dek kerana takut nak admitted dan menyusahkan anak2..ditahan jugak ler sakit tu.

Tapi semalam..memang dia dah surrender..dah sampai sakit tahap gaban dah...tu yang dia call aku. Untung ler aku baru sampai kat sekolah jer. Sampai kat umah mak...anak kesayangan mak yang menemankan mak baru bangun tidur. Korang just imagine..masa tu kol 7 lebih...

Yang aku hangin tu..dah ler bangun lambat,siap mintak mak tunggu sampai dia bersiap dulu baru kunci pintu umah. Cam bibik lak dibuatnya mak tu! Aku dah hangin satu badan time tu..dah ler mak tu tak dibawaknya ke hospital..suruh tunggu dia kuar sebab tak mau nak kunci umah. SENGALLLLLL!!!!! @ SENTENG !!!!!

At last, aku cakap kat mak..tinggal jer kunci tu pada dia...Tak kan dia nak tengok mak tergolek kat lantai baru dia puas hati kot!! Spesis cam ni ler yang tak ngam idup dengan aku..penting diri sendiri...Dah ler buat mak cam bibik dia..memasak dan tolong bukak gate pepagi untuk dia..tapi bila sakit..pandai plak pass kat aku untuk bawak mak ke hospital!!.Aku tak kisah bersusah payah utk emak...Ini janjiku pada arwah Abah dulu untuk menjaga emak sebaik mungkin dan aku tak kan membiarkan dorang memperkotak katik kan emak yang dah tak berdaya tu.


(Sewaktu menunggu giliran untuk berjumpa doktor pakar jantung di PUSRAWI)

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com