Monday, September 26, 2011

BERSARA SEUMUR 60 TAHUN

Lanjutkan persaraan sektor swasta dari 55 tahun ke 60 tahun??Bior bebenor yeop!!. aku dengar news kat hotfm pagi tadi dalam keta. Mungkin berita tu cam seronok je bagi sesetengah orang tapi bagi aku..isk! tak kuasa rasanya nak koje dalam usia dah leh menjaga cucu tu.

Bukan ler maksud aku dalam usia camtu tak leh keja..tapi, bagi ler peluang pada anak2 muda yang masih mengganggur tak dapat2 koje tu. Usia 55 tahun tu pun aku rasa dah cukup tua untuk bekerja apalagi 60 tahun.

Kawan aku yang lagi 2 tahun nak pencen pun bukan main eksyen dengan aku. Pantang jumpa aku, mesti dengan senyum melirik dia tu..remind aku yang dia 2 tahun lagi. Kat situ jer boleh agak kan...tahap kebosanan nak bekerja dan menanggung stress tu dah tak dapat dibendung.

Tak tau ler aku sok camner..Kalu company masih nak menggunakan khidmat aku ni...aku fikir2kan ler nanti. Sebab aku pun rasanya cam tak sabor nak dok umah..tunggu hubby dan anak2 balik koje...Wei! lupe plak yang hubby aku pun dulu bersara dari aku ler weh...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com