Saturday, September 3, 2011

OTAKKU BUNTU....

Dah lama "bercuti" dari merapu di blog aku ni..otak pun jadik jammed tak leh nak fikir apa yang nak ku coretkan lagi di sini.

Ni mungkin bahana terlalu makan kuih raya banyak sangat kot. Iyerr ler kan..udah boring dok umah..tengok tv..Pun hampeh dot.com sebab citernya tak habih2 citer pasal mat rempit. Macam nak mengalakkan remaja meniru aksi tak bermoral tu jer.

Aku tak ler kata semua yang bermotor tu mat rempit cuma segelintir yang tak bermoral dan melakukan jenayah tu yang aku setuju cara dorang. Tah apa yang dimegahkan bergelar mat rempit tah!

Tah naper terasa rindu plak aku kat office..Kelakar kan bunyinya? Bila tak der cuti..sibuk belek kalendar kuda..bila nak cuti...dah diberi cuti panjang...bosan ler pulak. Sebenarnya kami plan nak balik Perak untuk menziarahi pusara opah dan Tok di sana tapi ipar duai aku dari Ipoh mali datang pulak ke rumah..

Next week..kami adik beradik akan berkumpul untuk urusan pembahagian harta pusaka arwah abah yang berupa rumah2nya dan wang simpanannya. Tak yah ler aku bagi tahu..apa atau berapa yang akan kami adik beradik dapat.cuma yang dapat aku katakan aku cukup terkejut
bila mengetahui Abah menyimpan wang semata2 untuk bekalan kami adik beradik.

Benarlah apa yang ditulis dalam diarinya dulu yang dia tak mahu anak2 mewarisi kemiskinannya.Sebab tulah Abah berekad menyimpan wang untuk anak2nya sebanyak mungkin....

Apa pun..terima kasih Abah...Tak ada kata2 dapat aku ucapkan sebagai tanda terima kasih. InsyaAllah kami akan gunakan sebaik mungkin pemberian abah tu...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com