Sunday, September 11, 2011

NAZAR DARI BABY UNTUK UPSR NYER..



Esok bermula ler pertarungan baby dalam UPSR nyer. Nampak relax jer..aku pun heran sebab aku yang lebih gabra dari dia. Masa nak gi umah mak semalam pun, aku paksa dia bwk buku bior pun sekejap jer nak singgah. Ikutkan masuk toilet tu pun aku suruh dia membaca gak..Panic punya hal ko!



Dia..aktiviti dia biasa ler..bangun tido..tengok dulu citer kartun..Aku ni dah letih membebel..pakal ler gigi aku ni tengah ngilu semedang nih..Kalau tak, mau tercabut telinga dia dengar omelan aku yang cam bertih!.

Kalau dengarkan azam dan cita2 tu..mak oii!! nak masuk asrama ajer...Target dia nak masuk Sek Men Tunku Kursiah and the second choice tu Sek Men Seri Puteri kat Putrajaya tu..Tapi tengokkan cara dia membaca buku cam orang baca komik..risau aku lerr..Asrama entah...tapi asmara kot...baca buku kejap tapi berangan lebih!



Paling trajis tu..masa melawat pusara Abah..baby siap cakap kat atuknya...Tok..doakan wawa dapat 5A yer. Kalu berjaya..wawa sedekah RM100 kat masjid dan pahalanya wawa sedekah kat atuk...Baguih ler nazar dia tu..tapi bab RM100 tu sure bukan dari poket dia...ayahhhh jugak!Tak pe lah ..asalkan niat nya baik.

Tapi aku remind dia gak..Jangan harapkan doa dari orang jer..Usaha dari diri sendiri tu lebih penting...Solat hajat sudah...berdoa pun sudah...hanya tawakal padaMu ya Allah...terangkanlah hati puteriku...Semuga dia berjaya mencapai impiannya.AMIN..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com