Friday, September 30, 2011

JAHITAN MANIK

That day, waktu aku, hubby dan baby ke Secret Recipe utk membeli kek..sempat gak le mencuci mata menengok baju2 ready made yang dijual di stall berdekatan. Aku perasan memang trend sekarang ni..rata2 labuci dan manik2. Kalu tengok rega..isk! isk! mahal berdentum!. Kain nyer idak ler kualiti sangat tapi dek kerana manik yang bertaburan tu..baju tu jadi cantik.

Pernah gak terfikir nak beli labuci dan manik tu and aku buat sendiri design nyer. Tapi bior ler aku ngaku siap2 yek. Aku ni rasanya memang tak de bakat seni langsung!. Melukis pun tak reti,apa lagi buat gubahan..fail!. Ni tambah lagi nak menjahit! Walawei..mau hancur kain aku tu jadinya.

Tapi kata orang, belum cuba ..belum tau!..Kena yakin dengan kebolehan diri sendiri. Sekurang2nya aku usaha dulu..cantik ke atau hancur ke kain aku tu..kira kemudian yer tak?. Tapi kena ler belajar dengan yang pakar..tak gitu?.

Salah satu sebab aku nak belajar tu bukan apa..tempahan utk buat labuci ni mahal benar..Dua tiga baris manik jer dah charged sampai beratus ringgit. Mana tahan beb! Tapi kerja2 menjahit manik ni..rumit dan memerlukan ketekunan, kesabaran dan pastinya kreativiti tu paling penting.

Berita sedihnya....aku tak de ciri2 tu...uwahhhhhh!!!!!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com