Sunday, September 25, 2011

RIMAS AKU DGN BEBUDAK

Dulu..aku ni paling suka dengan bebudak terutama baby kecik nih. Tapi sekarang, usah kata suka..aku rimas di kelilingi bebudak ni. Cam hari minggu ari tu, anak2 saudara aku datang .tak ler ramai mana tapi suara 3 orang tu jer cam nak pecah gegendang telinga aku.

Tu tak campur lagi dengan larian marathon satu umah emak aku tu. Sofa kat ruang tamu tu tempat dorang melompat2. Mulanya aku diamkan gak tapi lama kelamaan cam naik tocang plak nephew aku ni...Sampai satu tahap tu, aku tinggikan suara..terkejut depa sebab makngah depa ni memang selama ni yang leh countim...tetiba meroyan. Sumer diam sekejap..cam terkejut yang amat sangat. Naik kesian plak aku tengok muka dorang yg cam kena kejutan letrik gitu.

Tapi aku cakap ler yerr...5 minit jer baik.. Peh tu depa lupa diri.. Melompat2 cam tak ingat dunia. Naik migraine jadik nyer aku...Rasa cam ringan jer tangan aku ni nak melempang sekor2...Ingatkan dorang ni anak sedara jer kalu tak..

Aku ni tak ler kejam mana sebab bukan aku jer stress dengna kerenah depa...mama dorang pun dah berapa kali ketap gigi menahan marah..Tu anak dorang tuh!

Nasib baik aku tak beranak kecik lagi..kalu tak kesian anak aku kena dera tiap kali nakal. Abang dulu beruntung sebab masa tu aku masih excited main dengan bebudak lagi. Cuba kalau sekarang...mau aku gulai dalam kawah...Kik! kik! Kik!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com