Saturday, September 10, 2011

ALAHAI ANAK OMAK...

Hujung minggu ni biasanya jadual padat ler dengan rumah terbuka sana sini ...Memandangkan hari Jumaat tu aku MC so best friend aku ni siap2 telefon aku bagi reminder suruh dtang umah dia Sabtu sebab dia buat makan2 utk rakan2 rapatnya. Aku ni memang beria2 berjanji tapibila sampai masanya ..hubby aku plak buat perangai tak mau pegi! Baby nak exam next week ...you ada hati lagi nak gi open house??? Ayoo ! terkesima aku dibuatnya bila soalan maut camtu ditujukan pada aku. Fikir 2 balik...emak cam ner ler aku ni kan...Anak nak exam...aku leh senang lenang gi open house sana sini...Dengan rasa berat hati, terpaksa ler aku call kawan aku si Rose ni. Tak kesampaian nampaknya hajat aku nak ke rumahnya. Sudahnya..seharian kami bertanggak di Library kat Jalan Tun Abdul Razak tu menemankan Baby mentelaah. Ikutkan aku suka di dia membaca kat umah jer..tapi baru 5..10 minit dah terliuk cam pokok nyok kat sofa tu!. Tu yang buat hubby aku bawak dia kat sana tu. Tu le dia anak2 sekarang..nak study pun..mak bapak kena temankan. Aku dulu..Abah dan mak lena jer..tak de pun dok beria2 macam yang aku buat sekarang kat anak aku ni. Yang mak aku tau..asyik2 warning aku...Kalu tak lulus ...sapa jer masuk minang ..aku kawinkan kamu! Buat nya yang masuk minang tu sebaya umur dia..tak ke haru dibuatnya... Apapun...doaku muga bebaloi usaha aku dan ayahnya untuk melihat dia dan abangnya berjaya mencapai cita2nya satu hari kelak. Tak ada harta yang lebih bernilai yang dapat aku berikan selain dari ilmu yang kekal berkekalan sampai bila2.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com