Saturday, September 3, 2011

EGO TU BIAR BERTEMPAT

Aku benar2 tak faham dengan sesetengah sikap manusia di bumi Tuhan ni yang ego semedang.Nak kata dia tu berada dalam stage yang 'high class" tak gak..Biasa2 ajer tapi lagak dia mengalahkan orang besor2.

Nak datang umah pun nak buat appointment dulu...Apa2 hal kena report kat dia dulu...kalau tak alamat ler ego dia tu naik temperature nyer..Aku tak faham sebab tiap kali dia buat kepala angin nyerr..tiap kali tu gak dia akan datang minta maaf seolah2 tak ada hati yang terluka dengan sikap dia yang suka meroyan tak tentu pasal tu.

Ikutkan..apa lah sangat kedudukan dan statusnya tapi lagaknya tu mengalahkan dia orang penting yang perlu didahulukan dalam segala hal. Yang peliknya tu...dalam keadaan yang tertentu...dia cepat plak menyerahkan "tanggungjawab" yang sepatutnya dia pikul kepada orang lain..

Aku cuma nak cakap kat sini..kesabaran aku ada batasnya...Jangan sampai ego dia tu memakan diri sendiri..Bagi aku..orang yang perlu dihormati adalah orang yang tahu menjadi peradaban diri bukan nyer orang yang egois tapi sebenarnya dia tu NOTHING!!!!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com