Tuesday, September 20, 2011

MAMPUKAH AKU SEPERTI ITU..

"Jadilah org yg baik n kwn yg baik; sanggup korban, utamakan kwn drp diri, pendam perasaan utk jaga hati kwn, hebahkan yg baik n pendam yg buruk ttg kwn, doakan, maafkan n bantu kwn utk berjaya n berubah jadi positif. Inilah sifat kwn yg ibarat saudara dunia n akhirat". Jom usaha utk jadi kwn sejati.

"BERSYUKUR pada orang yang MENYAKITI mu kerana dia yang MENABAHKAN kamu, bersyukur pada orang yang TIDAK MENGENDAHKAN kamu kerana dia yang MEMUPUK mu BERDIKARI, bersyukur pada orang yang MENJATUHKAN kamu kerana dia yang MEMPERHEBATKAN kemampuan mu... bersyukur pada orang yang MENYEKSA mu kerana dia yang menguji KESABARAN dan KETABAHAN kamu"'

Bila buka fb pagi tadi..terlihat aku mutiara kata2 dari Dato' Dr Fadzilah Kamsah dan rakan2 fb yang begitu positif dalam menjalani kehidupan mereka dengan sabar...

Tertanya2 gak aku..boleh ke aku jadi macam ni...Dibuli orang...sabar, dikutuk orang pun sabar, malah dianiaya orang pun harus bersabar..Aku rasa itu bukan aku..bukan aku orangnya yang akan membiarkan orang utk membuli dan menganiaya aku!. Meskipun aku ni anak Abah tapi sifat2 baik Abah tu tak ada dalam diri aku. Aku bukan orangnya yang mampu tersenyum dan berkata "biarlah orang buat kita..jangan kita buat orang".

Aku dah cuba untuk jadi seperti Abah tapi Tuhan menduga aku dengan menurunkan ujianNya. Ni citer lama...tapi kesannya sampai sekarang malah parutnya pun belum sembuh di hati aku.Aku rasa aku tau apa jawapannya mengapa aku masih tak boleh menerima semua ni. Sebab..1st, aku tak penah kacau dia..tapi mengapa dia tergamak buat semua tu pada aku...Kerana tu lah dendam aku tetap terpahat sampai bila2!

Saat ni...aku cuba untuk jadi yang terbaik malah cuma memujuk hati utnuk bersikap positif bila berhadapan dengan manusia2 hipokrit dan yang suka menjatuh dan menikam aku dari belakang seperti ni. Muga Allah berikan aku kekuatan dan kesabaran yang tinggi..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com