Wednesday, November 3, 2010

AKU BUKAN MILIKMU...

Dalam banyak2 peristiwa yg aku lalui sepanjang hidup ni, ada beberapa perkara yg buat aku menyesali mengapa ianya harus terjadi. Hingga sekarang pun, aku terkilan mengapa aku tak punya kekuatan untuk berterusterang lebih awal supaya ianya tidak menyakitkan hati sesiapa.

Waktu di zaman remaja dulu, aku pernah kenal dengan seorang mamat ni yg merupakan schoolmate aku. Masa tu aku tak pernah terdetik sedikit pun utk bercinta cam remaja sekarang ni. Tapi dalam diam dia ni menaruh hati kat aku. Di mata aku dia memang budak yg baik tapi perasaan kita ni bukan boleh dipaksa2. Apa yg boleh aku katakan ialah aku menyayangi dia sama seperti rakan2 yg lain.

Kesilapan besar yg aku lakukan ialah cuba utk menerimanya meskipun hati aku tetap berkata tidak! Semua tu aku lakukan hanya kerana simpati dengan dia yg benar2 mengambil berat tentang aku. Apapun antara kami memang tak ada wujud apa yg dikatakan cemistry. Setiap kali aku bersama dia, terasa seperti ada yg tak kena malah aku terasa amat kekok..serba tak kena!

Akhirnya, aku ambil keputusan untuk berterus terang dgn beliau menerusi surat kerana tak punya kekuatan untuk menyatakannya. Aku tau, dia marah dengan keputusan aku ini tapi percaya lah, aku tak berniat walau sedikit pun utk mempermainkan dirinya. Bagi aku, biarlah dia merasa keperitan dan kekeciwaan sekarang dari memiliki aku yg tidak mencintainya sepenuh hati.

Kita cuma berupaya merencana untuk mencipta kebahagiaan tapi suratan yg Allah tentukan sejak azali tak dapat kita elakkan. Memang sudah tertulis, aku bukan milik dia..namun aku berharap benar, agar dia memahami mengapa aku berbuat demikian. Walau pun begitu, dia sentiasa dalam doaku bersama doaku utk kawan2 lain yg aku rindui sewaktu di alam persekolahan dulu. Aku cuma mahu dia tahu yg "Wajah keibuan yg penah dipujanya ini bukan ditakdirkan untuknya"

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com