Sunday, November 7, 2010

SORRY! WRONG NUMBER!


(HALLO...SAPA SANA CAKAP...???)

Korang penah tak having this incident dial salah nombor? Aku ler salah sorang yg kerap kena camtu.. Masa dial, punya ler laju tangan tu menekan number..nak menefon orang lain..sekali BOS aku sendiri lahhh! Malu bila ingat incident tu.

Alkisahnya Bos aku dulu (Chinese)muda belia lagi ni mintak ler aku pesankan breakfast dia sementara dia on the way turun dari Genting Highlands..Siap ler pesan roti bakar dan nescafe tarik segala...Aku ni dengan pantasnya menelefon nombor yg ada dalam buku catatanku.
"Apek, ni Hani moi moi argh..you kasi bikin roti bakar sapu kaya 2 set sama itu nescafe tarik kaw satu.. You mau ka amoi? terdengar suara kat tepon tu plak..Aku jawab lagi, Bukan lah apek, saya punya itu future lau kong mau laaa! fai ti arh taukeh..nanti dia merajuk sama saya susah wo!

Tetiba aku terdengar suara yg biasa sangat dan hari2 aku dengar...Perlahan jer suara dia...Hani darling....kalu I tau u suka sama I..sudah lama I pinang you..apapasal you cuma cakap sama itu apek tapi tak mau cakap dekat I sendiri!Dan2 tu gak..lutut aku mengigil..suara tak kuar..dah paling terok! aku rasa cam nak pitam..Arghhhh!!! Ya Ampunnnnn!rupanya aku tekan nombor bos aku!!

Masa dia tiba ke ofis, aku tak berani nak angkat muka...Muka ni rasa cam ditampal kulit binatang pik kaler yg ekor berpintal tu! Time dia lalu kat meja aku, sempat dia mengusik aku...Lau po..jom makan sekali...Rasa nak resign 24hours ko!nasib baik bos aku ni sporting..kengkawan aku jangan citer argh..ketawa cam aku ni badut sarkas!

Moral of the story, nak dial tepon tu tengok2 nombornya betul yek...Jangan buat keja lain dalam satu masa...nanti jadik cam aku ni.. Kantoi tak pasal2!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com