Tuesday, November 2, 2010

MAJLIS KENDURI KAHWIN



Time cuti sekolah dah dekat..hah! apalagi kalu tak seiring dengan musim berkhatan atau pun musim terima menantu. Masa aku belek2 diary, lorr baru aku perasan yg anak sedara aku kahwin masa raya Deepavali Jumaat ni. Camner leh aku lupa nih! Nasib baik tak terbabas, kalu tak merajuk ler biras aku..ni 1st time dia kahwinkan anak.

Bercakap pasal kenduri kahwin ni, korang perasan tak gelagat orang2 yg datang ke majlis kenduri kahwin tu. Fullamak! kengkadang aku rasa fening bila tengok gemerlapan di leher dan tangan tu dek kilauan emas yg memancar2 serinya. Tengahari plak tu..korang bayangkan gelagat makcik2 yg sengaja menyinsing lengan atau pun menegakkan tangan sementara makan...Kalu tangan jatuh ke meja..tak nampak plak yg mengelip2 tu!

Tu belum lagi dengar dorang bercakap tentang kemewahan masing2. Macam kena bius telinga aku ni...kebas jer. Sorang ni kata dia baru tukor keta...jemu lah asyik naik keta buruk jer....Yang sorang lagi...up sket! I baru beli Banglo kat sinun tu.. Banglo tu bla.. bla...Sanggup tak makan tu demi nak menceritakan kehebatan memasing.

Peh tu masuk bab pasal anak. Anak dia kahwin dengan pilot...Yang sorang ni plak pun tak nak kalah..pon citer gak anak dia pon baru jer orang masuk meminang...Lawyer menantu dia tu dengornya..Suara tu, jangan citer ler..tak perlu pakai speaker! Abih, kalu cakap slow kang, orang tak dengar plak!

Orang cenggini nak pergi kenduri kahwin ke atau nak advertise diri. Nak tengok pengantin ke atau nak suruh orang tengok dia?...Apa2 jer lah ko Bedah! Asalkan ko bahagia..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com