Tuesday, November 2, 2010

NAKALNYA SI ABANG NI!

Abang ni kengkadang kalu nak bergurau tak pilih tempat. Kalu dengan baby tu, memang ler riuh rendah umah aku dibuatnya. Mana tidaknya, gurauan nyer tu kengkadang menyakitkan hati gak terutama Baby yg agak cengil tu.

Mungkin dia dah letih study kat bilik dia kot. Abang mintak izin nak tengok tv dalam bilik aku. Ketika tu, Ayah dia dah tidur siap dengn bunyi "wisel" Piala Dunia lagi. Cukup tak suka dan aku tak leh tidur kalu dia berdengkur camni!.

Sementara tengok tv, Abang bermain2 dengan getah ditangannya. Tah camner..getah yg dilastik tu terjatuh kat muka ayahnya. Apalagi hubby aku mengelupur cam ayam kena sembelih! Sangkanya cicak dari siling jatuh kat muka dia.Aku yg baru nak lelap mata pun kena sekali libasan tangannya. Sorry! sorry! I tak sengaja...cicak jatuh tadi..



Aku dengar jer perkataan cicak tu..apalagi ikut sama mengelupur terjun dari katil terus aku bukak lampu. Rupanya getah Abang tu terjatuh kat muka ayahnya. Nasib baik mood hubby aku okay malam tu...kalu tak memang kena denda ler Abang malam tu..Sementara nak sambung tidur, walaupun bahu dia sakit akibat mengelupur tadi, hubby aku mengekek2 ketawa dalam gelap menyebabkan Abang yg berada kat bilik tidur dia pun ketawa tanpa henti.

Hish!! penangan getah punya hal...tak pasal2 kepala aku kena libasan tangan hubby..Dalam gelak2 tu, boleh plak tanya aku, sakit ker lagi? Aku selamba jawab ala2 suara Ahmad Nisfu dalam cerita P. Ramlee tu..Taaakkkkk, sedaaaaappppp....membuat dia ketawa berdekah2. Woi !bila ke nak tidurnya kalu dah gelak tak henti2 nih?Mesti orang sebelah umah fikir...apa yg seronok sangat tu...Oooowhhh! I know what you did last night. Eh! kesitu plak dah!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com