Wednesday, November 10, 2010

STRESSS!!!!!!!

Dah dua hari aku demam lepas balik dari Perak ari tu..Hingga sekarang ni pun tak kebah2 gak..Deman dah berkurangan tapi kepala aku ni pening bila berdiri lama. Masa check ari tu, doktor kata tekanan darah aku kurang. Mungkin sebab stress kot...Stress menangani masalah adik beradik. Susah gak jadi kakak cam aku ni. Bercakap salah, tak cakap karang, korang tak tau pulak! Dah Cakap...salah ditafsirkan pulak.

Itu sebabnya aku suka kalu adik beradik berkumpul dan bincangkan masalah bersama2. Kalau ada apa2 yang terbuka dihati tu, aku minta supaya dorang luahkan supaya dapat kita atasi sama2. Ini tak!..yang sorang ni tak nak datang...ikut kepala angin masing2..yang datang pulak diam menikus tak nak suarakan pendapat korang yg tak puas hati tu.Tapi yang tak sedapnya...belakang aku korang pot pet2 cam ahli politik tak bertauliah kat warung kopi tu!

Sebagai kakak, pernah ke aku pukul korang disebabkan korang bagi pendapat? Tak semestinya aku bergelar kakak, korang kena ikut dan patuh apa saja yg aku cakap.Aku bagi korang peluang utk suarakan pendapat korang.. sebab korang masing2 dah berakal, bukan budak hingusan yg perlu aku tunjuk ajar lagi.

Tapi aku jadi stress bila korang masih tak faham apa yg aku mahukan! Aku cuma mahu korang punya rasa TANGGUNGJAWAB pada emak dan Abah..Tu jer!.Bukan cakap2 yg tak sepatutnya keluar dari mulut seorang adik seperti korang. Kita tak perlulah menyalahkan sesiapa tapi satu jer yg aku mintak, bantulah aku..kakak korang ni utk kita menyelesaikan masalah yg tak sebesar mana ni. Bukannya korang tambah lagi masalah dengan bersengketa adik beradik.

Please adik2ku... jangan diungkit sejarah lepas yg remeh temah tu. tapi kita hadapi dunia sekarang ni dengan semangat bantu membantu sesama adik beradik...Buangkanlah sifat negatif dalam diri korang..jangan ditambah "sakit" emak dan Abah dengan sikap korang yg kebudak2kan tu.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com