Wednesday, November 3, 2010

SIFAT LELAKI YG DISUKAI WANITA

Dalam memilih pasangan hidup, kaun wanita sering menitikberatkan tentang pesonaliti yg dimiliki oleh pasangan mereka. Kaum lelaki bukan hanya dinilai berdasarkan rupa paras semata2 tetapi juga faktor lain yg lebih penting dari tu.Berikut adalah di antara beberapa ciri2 penting yg disukai oleh wanita.

Pelindung
Wanita akan lebih rasa selamat di sisi lelaki yg dapat menjaga dan melindungi dirinya. Sifat lelaki yg keanak-anakan juga akan membuat wanita berasa diri seolah-olah tidak selamat.

Jujur dan Setia
Jika di alam percintaan lagi, lelaki telah menunjukkan kecurangannya bererti dia bukan lelaki sejati yg disukai oleh wanita. Sifat jujur dan setia menjadi kayu pengukur bagi setiap pasangan untuk mengekalkan hubungan mereka.

Motivasi diri yg tinggi
Wanita juga mahukan lelaki yg berusaha keras untuk membina masa depannya bukan lelaki yg hanya suka berpoya2 tanpa memikirkan masa depan.

Asas ugama yg kukuh
Ianya penting kerana lelaki haruskan memimpin dan mendidik keluarga sebaik mungkin. Seperti kapal yg memerlukan nakhoda, begitulah juga wanita memerlukan orang yg dapat memimpinnya ke jalan yg baik.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com