Wednesday, November 17, 2010

RAYA KORBAN



Rasa cam tak percaya semalam ialah HariRaya Aidil Adha! sebabnya semalam aku cam tak de mood nak gi mana2. Cuti aku dihabiskan dengan terperuk kat umah dan buat kerja2 apa yg patut.

Rasanya Raya Haji ni lah yg paling boring dalam idup aku! Nasib baik hubby dan anak2 ada di sisi kalu tak...lorr mati kutu aku weii!!Sebenarnya aku ni..terus terang cakap ler yer.. masih merajuk dengan sikap emak dan abah. Kecik sangat rasanya hati aku bila dorang salah faham niat sebenar aku ni.

Tujuan aku menegur sikap adik beradik cuma satu jer..Aku tak mau mereka jadi cam orang lain yg berpecah belah adik beradik. Tak ada rasa tanggungjawab..masing2 buat hal sendiri tanpa memikirkan masalah adik beradik yg lain. Salahkah kalu aku menegur sikap mereka yg mementingkan diri sendiri tanpa memikirkan kepentingan emak dan abah?

Tak mengapalah..sebagai anak, aku beralah..tapi hati aku yg tersinggung ni rasanya sukar untuk aku pendam apalagi untuk berpura2 seolah2 aku ni tak de perasaan apa2!Aku sedar, siapalah aku untuk berkecil hati dengan emak dan abah...tapi aku cuma minta satu jerr...fahamilah bahawa aku tak punya maksud yg tidak baik untuk adik2ku..
Mereka darah dagingku...Mana mungkin seorang kakak tergamak membiarkan adik2nya ditimpa musibah..Tapi itulah...seperti yg aku kata, biarpun niat aku baik...ianya tetap dipandang serong oleh kalian semua...

Jadi aku buat keputusan untuk berkorban sempena HariRaya Haji tahun ini. Berkorban perasaanku untuk tidak bersama kalian menyambut HariRaya...Berkorban perasaan untuk tidak lagi mencampuri hidup kalian kalau itu yg kalian mahukan. Aku ingin jadi seperti kakak yg tak pernah mengambil berat tentang masalah adik beradik mahupun emak dan ayah kerana itu yg kalian mahukan!

Inilah pengorbanan paling pahit yg terpaksa aku lakukan untuk kebaikan semua...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com