Sunday, November 7, 2010

SUSAH SGT KE NAK FAHAM AKU NI?

Kalau sesiapa tengok personaliti atau pun cara aku bercakap, mungkin banyak tanggapan yg boleh korang buat. Ada yg kata aku ni lemah lembut...ada plak yg kata aku ni jenis tak banyak cakap..tak kurang gak yg kata aku ni kalu bercakap non-stop!. Tak kisah ler apapun karekter aku ni..yg paling pasti, aku nak buat segalanya yg terbaik!

Dalam apa hal pun, aku inginkan kesempurnaan. Aku ingin agar dikelilingi dengan suasana aman, sejahtera dan damai..Dalam memberi pendapat atau nasihat, aku kadang2 menggunakan cara diplomasi..Jika cara ni tak berkesan juga, aku akan menegur dengan cara teguran secara terbuka..Jika masih tak berkesan jugak, memang aku akan hilang sabar. Aku ni dilahirkan sebagai manusia normal yg punya hati dan perasaan. Justeru tu lah, tak hairan kalu korang tengok..aku pun akan marah berapi2 jika ada yg tak kena di mataku.

Mungkin cara aku bertindak tu agak keterlaluan atau melampau batasan. Sebab aku ni jenis out spoken. Tapi pernahkah korang fikir, perubahan yg perlu orang disekelilingku lakukan agar perkara seperti ni tidak berulang. Aku bukan jenis yg suka marah tanpa sebab yg tertentu. Aku bukan minta sesuatu yg susah utk korang beri..cuma fahami tindakan yg kulakukan dan cuba selami apa yg tersirat dihati aku..dan fikirkan bahawa apa yg aku lakukan semua ini utk kebaikan kita bersama.

Muga "korang" yg aku maksudkan tu dapat merenungi kata-kataku ini dan fahamilah aku dan niatku.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com