Thursday, November 18, 2010

DAH PANDAI CEMBURU YERR..


Hampir 18 tahun aku sebumbung dengan hubby tersayang...Kami saling melengkapi antara satu sama lain...susah senang kami bersama...mengharungi hidup hinggalah ke tahap sekarang. Dalam usia perkahwinan yg agak panjang ni...tak penah sekali pun hubby aku menunjukkan sikap cemburunya.

Ketika aku bercerita tentang kisah masa lalu, tentang jejaka2 yg cuma memikat aku waktu remaja dulu, dia pun turut sama ketawa dan mengusik2 aku. Kalau terserempak dengan mereka pun, hubby aku yang beria2 nak berjumpa..tak terpapar sikit pun riak cemburu di wajahnya. TAPI...baru-baru ni, aku dapat rasa kelainan pada dirinya, dia seolah2 curiga dengan aku...

Nak kata penampilan aku ni dah berubah..sama jer. Nak kata ada lelaki yg telefon aku, tak jugak...Mungkin kerana dia dah lama bercuti di rumah..sedangkan isterinya keluar bekerja yg membuatkan dia berfikir yg bukan2.

Lalu..satu malam saat nak melelapkan mata, aku beritahu dia, cemburu tu memang perlu..tanda kami saling menyayangi tapi aku cuma mahu dia tahu bahawa hanya dia sahaja yg bertahta dihatiku...Aku meyanyangi dia biar dalam keadaan apapun. Selagi dia memerlukan aku, selagi itulah aku akan selalu bersamanya, baik dalam susah mahupun senang...Gengaman erat tangannya buat aku mengerti yg jawapan yg kuberi menyenangkan hatinya..

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com