Saturday, November 27, 2010

OWHH..NO!


Berpeluh dingin aku! Antara percaya dengan tidak! Tak tau samada berita ni buat aku gembira ke atau entah apa perasaanku tika mendapat berita ni. Lately ni ..badan aku selalu rasa tak sihat...kerap pening dan baru2 ni deman plak.

So, hubby aku suggest pergi klinik untk check apa sakit aku ni sebenarnya. Doktor beritahu tekanan darah aku rendah..Dia check mata, perut..tah apalagi ler..At last suruh aku test urine. Yang aku heran tu, dia senyum jer tengok muka aku dgn hubby..Sebenarnya you ta sakit apa pun cuma pembawaan budak jer...Hah! mak datok! budak? Budak mana pulak?? Dnt tell me that I'm pregnant doctor! aku bagai tak percaya bila doktor tu mengangguk.

Hubby aku seronok bukan main..Ok ler tu Hani..anak kita 2 orang jer..lagipun baby mesti suka bila you bagi tau dia berita ni. Aduiii !!!biar betul..takkan umur cam aku ni nak pregnant lagi? Mula ler terbayang dalam kepala hotak aku ni, suasana dalam labour room tu..Arrrgh..mest terkejut beruk ler kengkawan ofis aku bila tau aku pregnant!Yang nak pregnant, tak gak pregnant2! Aku yg dah ada anak remaja 17 tahun..pregnant lagi???

Balik dari klinik, hubby ajak aku beli baju untuk new baby..katanya baju baby dulu we all dah dermakan semuanya. Masa pilih baju baby tu..hubby aku memang ceria sangat..kejap2 tanya Hani..baju baby ni okay tak? Aku yg cam tak de mood dan masih dalam keadaan shock hanya menganggukkan kepala..

Masa aku tengah termenung memikirkan kata doktor tu..tetiba terdengar aku dipanggil lagi...Hish!apa lagi hubby aku ni! Hani..bangun jap...you rase I perlu bawak berapa helai baju yer? Baju?Astagfirullahhhh...rupanya hubby aku dok tengah mengemas baju yg nak dibawa ke Kedah utk menghadiri Majlis perkahwinan anak saudaranya. Aku terlelap di sofa kerana keletihan mengajar Abang.

Ni semua gara2 staff ofis aku kecoh ari tu pasal isu pregnant sampai terbawak2 dalam mimpi aku. Fuhhh! kalu betul ler aku pregnant...mau masuk buletin company nih! Keh! keh! korang yg memabaca blog aku ni..mesti terkedu kejap kan...

Sowey ler baby yerrr...Mama rasa bior ler baby jadi anak bongsu mama yg terawal dan terakhir...sok tak de chance nak dok bawah ketiak mama lagi

1 comment:

  1. lorgh!!!!!!!!!!! ingat kn btol2..mama ni.....kalo x wa dh dpt baby dh...

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com