Thursday, November 18, 2010

MEDICAL CHECK-UP



Sepatutnya pihak Takaful Ikhlas ni buat appoitment dengan aku untuk medical check-up air Sabtu ni. Tup2 kansel lak dan ditukar ke hari ni. Aku ni kalu bab2 setakat check biasa jer tak pe lagi tapi paling tak gemor ler bab amik2 darah ni. Udah cam Dracula plak...

Sebenarnya aku amik Perinsurance Takaful before..tapi tah apa punya procedure..tak faham ler aku. Dia reject nak insured hubby aku tu, aku leh terima lagi..Tapi aku hangin gak bila dia minta extra contribution dek kerana reason yg tak masuk akal langsung! Ade ke patut, disuruhnya aku tambah lagi RM8,000 lebih semata2 kerana aku ni kurus!Tak penah dalam sejarah, aku jumpa Company yg buat procedure "hisap darah" cam ni.

Bukan nak bangga diri tapi hakikat kan....Aku ni memang dilahirkan bertubuh kecil dan semua famili kecuali emak ajer yg besor. Dorang patut check kesihatan aku bukan berat badan aku..Cam ni rugi ler sapa yg amik Insurance dengan ko!Tak semestinya orang yg kurus tu, ertinya tak sihat. Welllo!!! Aku ni penah admitted hospital sebab bersalin jer tau..tak caye, pegi ler check record aku kat Hospital Pusrawi tu.

Kot iya nak bisnes pun..jangan ler melampau benar! Patut2 ler nak charge client pun. Aku kalau tak sebab nak beli rumah..tak hingin aku nak beli Insurance merapu ni...Isssk! malas nak cakap pasal Insurance ni..aku ni nak check dan amik darah jap lagi. Kang naik darah aku ...sapa yg susah..aku gak kann...Doakan yer kengkawan...medical check-up yg ni susksessss..!!!

1 comment:

  1. selalu tu..senang jer depa amik darah aku..ni kali ketiga baru dapat...Naik pitam aku...golap semedang...

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com