Monday, August 9, 2010

LUAHAN YG TERBUKU DIKALBU


Ahad lepas, aku,emak, Abah dan two of my brother balik kg di Perak. Abah kata sebelum tibanya Ramadhan..dia nak melawat pusara orang tuanya. Mak pun gitu. Before this, kami dah pegi kubur sebelah emak tapi tak cam tempatnya memandangkan dah ditebang segala mala pokok2 dan ada plak tali air berdekatan.

Mak agak emosional masa ziarah kubur tu,mungkin mak dah lama simpan apa yg terbuku dihatinya, masa tu dia menangis..Antara kata2 yg kudengar begitu menghiris perasaanku ialah "Orang lain merasa gak kasihsayang mak tapi nah ni..muka mak pun nah tak kenal..Luruh airmataku mendengar rintihannya. Walapun aku tak melalui apa yg dilalui emak, tapi aku amat memahaminya.

Aku tak boleh bayangkan satu hari nanti, aku akan kehilangan emak, tempat aku mengadu segala masalah dan tempat bergaduh gak...Apa pun, aku redha dgn segala yg Allah tentukan dalam hidupku. Cuma harap2 mak sempat melihat cucunya mendirikan rumahtangga.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com