Thursday, August 19, 2010

PADAH BAHAYA MERCUN


Bila sebut pasal raya mesti le orang kaitkan dgn Mercun dan Bunga api. Tu baru namanya Raya! Dalam raya raya pon ada gak sebut tentang kemeriahan raya yg diselangseli dgn bunyi mercun. Ingat tak lagu raya nyanyian Saloma.."Dam dam dum, bunyi mercun, semaraklah hariraya ini tahun..."

Tapi dek kerana ada plak Hamba Allah yg kreatif tak bertempat ni dok modified mercun tu dgn mcm2 cara..tu yg kerajaan Msia mengharamkan permainan mercun tersbt. Masa aku kecik dulu, tak de pon dengar isu tangan putus cam bebudak sekrg!!. Sebenarnya tanggungjawab ibubapa jugak utk memantau anak2 tika bermain mercun ni. Ini tak!! dibiarkan bebudak tu main tanpa pengawasan org dewasa. Dah putus jari tgn tu, baru ler nak menangis..seronok kot masuk paper dgn tgn berbalut cam tu, glamour ..satu kampong tau yerk!!



Yang aku heran tu, dah ler tak pantau anak2, dia plak yg jadi supplier mercun tuh! Hishhh!! apa lah nak jadi mak bapak zaman milineum ni. Kot iyer nak cari duit lebih pon, byk lagi benda yg boleh mendatangkan duit. Ker..memamg sajer nak beraya kat jendela besi tuh!

a href="http://2.bp.blogspot.com/_Yp1IsvE0qLY/TG4fSLTFJiI/AAAAAAAAAaI/-Vhq5HDd59E/s1600/polis+mercun.jpg">

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com