Tuesday, August 31, 2010

SAMBUTAN HARI MERDEKA

Agaknya korang celebrate giler2 masa menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan Negara kita semalam yerr..maksud aku count down dia lah.. Tahun lepas atas tuntutan hubby yg teringin sangat nak bawak anak2 gi tengok pertunjukan bunga api kat Dataran Merdeka, aku ikutkan gak. Sebenornya ..aku cukup tak suka acara yg memerlukan aku berhimpit2 dan berasak2 cam tu.

Memang sah ko!!..Sampai kat sana dah berduyun2 orang tiba. Berpeluh gak berasak2 di celah orang ramai tu. Kebetulan masa tu ada pertunjukan nyanyian tapi aku tak ingat lak artis mana..Dalam pada tu, aku rase cam nak pitam sebab tak biasa dgn suasana yg camtu. Dengan sesak tu satu hal lah...paling aku tak tahan tu dengan bau badan yang ala2 bau rakun.

Bila aku amat-amati rupa2nya kebanyakan yg datang tu warga Indon (tau jer lah bahasa nyer tu) siap bawak anak dalam bedung kain lagi...Hish tak kuasa aku!! Akhirnya kami cuma berdiri berhampiran FRU yg berkawal di situ dan melihat dari jauh jer..
Tak de ler hapenning sangat pun..tinggal lagi aku rase acara tu lebih kepada mencari pasangan. Rata2 remaja berbuat sesuka hati tanpa segan silu walaupun diperhati.Nak menyambut merdeka konon...jiwa dan sikap dorang sendiri tak merdeka sepenuhnya!!!

Dari membiarkan anak2ku menyaksikan adegan tak bermoral mereka tu...aku ajak hubby aku balik awal...Harap2 anak2ku ni tak mewarisi generasi yg rendah moralnya dan masih belum memerdekakan diri seperti itu.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com