Thursday, August 19, 2010

HARI2 SEMALAM YG DITINGGALKAN..


Riuh kengkawan bercerita tentang plan nak balik kampung raya ni...Aku cuma tumpang dengor jer lah. Dalam hati tu jealous bukan main..mana tak nyer...aku raya di Kuala Lumpur jer..Udah ler bila raya, Kl ni jadi cam tempat baru diserang garuda..sunyi sepi. kalu ko bwk keta pon bole pejam mata...lengang sangat!

Aku tengah godak mak dgn abah utk balik kg. Umah sape? Abah tanya..terkedu sekejap aku. Bila fikir2 balik, makcik aku dah ikut anak2 dia tinggal kat Ipoh, Ayah Nyah aku dan meninggal. Tapi sebb nak balik dan merasa suasana raya di kg, aku suggest dorang utk tinggal kat umah lama tok. Memang umah tu tinggal gitu jer sejak pemergian tok. Sayu betul hati aku bila tgk umah yg banyak memberi nostalgia indah masa aku bebudak tu terbiar tanpa penghuni.

Sebenarnya, anak2 aku yg lebih excited nak balik beraya di kg tu. Aku selalu cite kat dorang tentang pengalaman aku bermain bunga mercun dan bunga api di halaman umah.
Ayah nyah mmg rajin membuat panjut (sejenis pelita yg dibuat dari buluh yg ditebuk lobang utk masukkan minyak). Halaman jadi terang benderang dan disitu ler kami bermain sampai larut malam.

Kalaulah masa tu boleh diputar kembali, aku ingin melalui saat2 terindah aku sewaktu kecil dulu....

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com