Monday, August 9, 2010

BIBIK INDON...

Aku terbaca akhbar baru2 ni pasal permintaan Kerajaan Indonesian yg meminta gaji Pembantu rumah dinaikkan kepada RM800 sebulan. Memang aku tak setuju betul dengan permintaan yg very the demand tuh!.

Macam yg korang tau , kebanyakan maid yg dtg ke Malaysia ni bukan sumernya ada experience jadi pembantu umah. Lain le kalu maid Filiphina tu yg mmg dilatih khas utk keja2 ni. Udah ler mintak gaji sampai RM800 peh tu nak cuti sehari seminggu plak.

Aku ni sanggup ler penat menguruskan rumahtangga dgn mengemas dan memasak sorang diri. Nama aku nak menyerahkan portfolio aku ni kat orang lain terutama org luar..sowey ok!! Nanti, bukan sajer dia menguruskan rumah aku tapi siap uruskan hubby aku sekali. Dah byk kes aku dengar...takuit wehhh! Aku allergic spesis Jawanese nih dek kes masa lampau!

Untung ler aku dapat hubby sebaik dia...dia rajin tolong aku.Bila aku sibuk memasak, dia akan mesin kain, peh tu sidai baju...Bukan senang nak dapek hubby cam tu kann!.Tu yg buat aku sayang tuh!!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com