Thursday, August 12, 2010

KEMPUNAN..

Padan muka aku. Ari tu cakap besorkan! Tak mau pegi bazaar konon!. Tup2 si abang @ Donut aku ni dok mintak lak murtabak.Teringin benor katanya. Actuallly since 1st Ramadhan dia dah mintak. Tapi aku ni jenis kalu dah parking keta, jgn harap ler nak kuar balik..Maleh sungguh!.

Tapi disebabkan demannya yg tak kebah2, aku gagahkan gak ler kemalasan aku ni. On the way nak sampai bazaar tu, tetiba ujan punya ler lebat siap package dgn ribut sekali. Disebabkan dia teringin benar murtabak tu, dia pegi gak sementara aku cari tmpt parking.Bila tgk ribut tu makin menjadi2, aku turun gak..risau gak takut apa2 jadi kat anak aku tu.Basah baju aku sebb tempias dek angin yg kuat.

Sudahnya..Abang balik ke kereta dengan basah kuyup tanpa murtabak di tangan! Lorr mana murtabak kamu? Dia tak sanggup tgk apalagi nak makan murtabak yg digenangi air ujan tu..geli geleman!At last, kami 2 beranak balik dgn basah kuyup.

Hubby aku kesian plak dgn permintaan anaknya yg tak tertunai tu. Before berbuka lagi beberapa minit, dia kuar gak cari tmpt lain. Restoren mamak plak..hishh! time ni lak tak jual plak murtabak. Sajer jer kan, nak kasik aku susah.

Peh berbuka, hubby aku kuar lagi dgn baby, tapi yg dibawak balik bukan murtabak tapi dyoroyan plak. Baby kata, Ayah dah pusing satu dunia mama, tak de gak murtabak tu!
Tak pe lah Abang, kalu ada rezeki kamu, ari ni mama gi cari sampai dapat yer. Cam anak raja ngidam plak dia ni!Ganti roti canai tak leh ker???

1 comment:

  1. lorrr...kesian ..kerana murtabak sebijik ja kan....tu namanya ujian dibulan puasa..dh macam org ngandung pun ada gak la si abang ni..

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com