Thursday, August 5, 2010

RAMADHAN SEMAKIN HAMPIR..

Diam tak diam Ramadhan dah hampir menjelang,so aku kenalah buat persiapan menjelang bulan Ramadhan ni..

Persiapan Menjelang Ramadhan

1) Aku ni mmg susah benar nak terbuka selera terutamanya waktu makan sahur. So aku kena cari ikan masin jeruk atau acar sebagai pembuka selera. Air kosong pun aku susah nak telan waktu sahur, so cam biasa ler..kena cari air buah dalam kotak tu..

2) Mengemas umah luar dan dalam. Dekat2 raya ni nanti lagi tak sempat terutama dalam bulan posa. Letih ko! Mana lagi nak masak utk berbuka...

3) Aku suka buat menu berbuka puasa sepanjang Ramadhan ni. So tak yah pening2 pala fikir apa nak masak. Tgk menu jer..terus gi dapur...Tak main ler beli2 lauk kedai ok! sebb hubby ngan anak2 lebih suka masakan yg aku masak. Kat luar tu, kengkadang tah apa2 jer rasenya..

Buat semua umat Islam, aku nak amik kesempatan ucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN. Jangan ponteng puasa tanpa sebab munasabah yekk.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com