Wednesday, August 11, 2010

BAZAR RAMADHAN


Dalam entri aku sebelum ni, aku ada mention yg aku prefer masak sendiri dari beli dari bazar Ramadhan yg berhampiran dgn kawasan perumahan aku ni. Bukan ape, sebenarnya aku leh kata serik gak ler nak beli makanan yg dijual.

Penah dulu waktu aku nak beli kuih lompat tikam, ternampak ler sekor lalat dah terjun bunuh diri dalam kuih tu. Heiii!! mak oii meremang bulu tengkuk aku. Kuih yg aku beli tu mmg ler tak de lalat tapi bila aku mmg tak lalu mkn kuih tu bila teringat peristiwa "lalat melompat dan ditikam"tu.

Hari yg lain plak, aku temankan emak gi beli makanan yg dah siap dimasak kat Bazar. Kalu sekali tgk, masak lemak cili api ni mmg mengancam! Tapi bila time berbuka...kuahnye rase cam minum air paip. HAMPEH!

Pada peniaga2 yg mencari rezeki dibulan posa ni, aku nak ingatkan, rezeki yg dapat tu bior ler berkat. Kalu sekali pun berkobar2 nak untung, jgn ler sampai menjual barangan yg tak bermutu.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com