Sunday, August 22, 2010

HABIS MADU SEPAH DIBUANG


Waktu bercinta, sumer indah..sumer baik, kalu ko kentut depan dia pun, dia kata wangi. Korang mesti fikir nape aku merepek dalam entri aku ni kan..Sebenarnya aku terbaca satu artikel dalam manggaonline kisah perkhawinan sorang artis ni yg pada mulanya, biasa ler orang baru kahwin kan..masing2 kata dah jumpa Mr.and Miss Right dia.

Yang tak sedap telinga mendengar tu bila rumahtangga hancur, mulalah kuar cite2 yg tak enak didengar..Masing2 menyalahkan pasangan yg menjadi punca runtuhnya istana yg dibina.Aku ni bab menasihat tu tak pandai...tak reti punnn...cuma agak terkilan dan tertanya2 kat mana silapnya hingga jadi berantakan camtu.

Kebanyakan pasangan yg tgh asyik masyuk ni mmg lah..trend depa kalu bole nak tunjuk satu dunia betapa loving couple nyer dorang tu. Minum secawan..makan sepinggan (cam nak budget la plak) kononnya tu cara romantis.Ngehhh...senak usus kecik aku ni.Trend sape le korang ikut ni...

Tapi bila dah kahwin, masing2 bwk haluan sendiri. Mana peginya janji manismu dulu tu?..Lautan api sanggup direnangi konon! Ko fikir pakai kepala lutut ke haper masa ko ckp tu??. Dah bergaduh sakan, baru kuar cite yang berenang pon ko tak tau rupanya...Apapun rumahtangga ni bkn main cuba2 atau sekadar nak tutup title andartu atau bujang lapok tapi ianya satu ikatan paling indah utk dua hati dalam melayari bahtera kehidupan..Udahhh..cam penyair plak dahh...

Sedangkan lidah lagi tergigit, ini pula suami isteri. Bawak2 le berbincang...TQ and really appreciate gak buat hubby tercayang sebb sabaor melayan kerenah isterinya yg kengkadang mencipta tsunami kecil... bertuah aku dapat hubby yg namanya sentiasa teratas di hatiku...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com