Saturday, August 14, 2010

AKTIF SUKAN


Masa sekolah dulu, aku aktif juga dalam sukan ni. Almaklum badan slim jadi memang cikgu sukan akan memilih orang cam aku ni utk sertai larian, lompat jauh dan lari berpagar. Cuba kalu skrg ko suruh aku melompat longkang kecik pun belum tentu lepas! keh! keh! Tiap kali ada latihan sukan untuk rumah2 sukan, aku kena stay back. Pendekkata acara olahraga ni jadi kemestian ler..

Disebabkan terlalu aktif dalam bersukan, kulit aku ni dah tak macam melayu sejati..asyik berjemur kat padang , kulit pun jadi hitam. Sekali pandang orang pun ingat aku ni Indian girl sebb time tu aku tak pakai tudung lagi dan pakai skirt pegawas ke sekolah.

Kini, anak2ku Abang dan baby mengikut jejak langkahku. Walaupun sebuk study, mereka jugak minat menceburi sukan ni. Banyak gak hadiah yg dorang dpt tapi dua2 orang ni jenis tak pandai menjaga tropi yg diterima sebb kebanyakan nyer rosak.Apapun..Aku mmg suka galakkan anak2ku aktif bersukan terutama si Abang ni..biar hilang sket gendut perotnya tu.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com