Friday, August 6, 2010

MUGA ABAH CEPAT SEMBUH...

Kesihatan abah makin teruk...Walaupun abah dah berhenti merokok tapi batuknya tetap makin terok hinggakan suaranya jadi semakin serak dan hampir tak kedengaran. Kengkadang aku kesian tengok Abah bila emak marah2 kat dia. Aku tak salahkan mak pun..mungkin dia dah penat sangat melayan kerenah Abah yg agak cerewet tu. Tambah lagi mak pun tak berapa sihat..

Cam semalam..emak call aku mintak tolong carikan ikan keli berlada. Puas gak le aku pusing kat kedai2 makan tanya kot2 ada..tapi hampa. Mungkin dah rezeki Abah, kedai terakhir yg aku pegi tu memang ada ikan yg diminta.. Masa Abah mkn tu, aku rase sebak sangat sampai menitis air mata melihat kepayahan dia menelan makanan tu. Nasi yg dimakannya pun 1/2 senduk jer..Tak pelah..sekurang2nya Abah makan setelah hampir 3 hari tak menjamah makanan.

Kebelakangan ni abah sering minta anak2 membelikan benda2 makanan yg dia tak penah makan sebelum ni..Tak pelah..mintak lah apa sajer Abah, akan kuusahakan untuk mencarinya. Aku sanggup buat apa saje demi Abah..

Cepat le sembuh Abah...aku rindu sangat dengan usikan dan gurau senda abah dgn anak cucunya seperti hari2 sebelum ni. Ya Allah..dengankanlah permintaanku ini..

2 comments:

  1. salam..sama2 lah doa smoge ayah awak cp sembuh k..

    sy dh jwb soalan awak mengenai trafik tu d blog sy..jmpt la baca k..


    http://bard87.blogspot.com

    ReplyDelete

Saraqistina80@yahoo.com