Tuesday, August 17, 2010

PINK LADY


Sebenarnya sejak kuar berita pasal Pink Lady kat TV3, aku berminat nak post entri ni kat blog aku, tapi tak berkesempatan. Bagi yg tak tau apa istilah Pink Lady ni, aku nak bagi tau..Pink Lady ni nama glamour bagi pondan atau maknyah high class.Masa aku tgk gelagat dorang yg terkinja2 tu, hati aku bercampur baur..sedih dan marah sumer ada!

Rata2 mereka ni berkelulusan tinggi namun fizikal mereka tu membataskan peluang pekerjaan bila mana masyarakat melabelkan mereka sebagai org yg tak layak utk mendpt tmpt selayaknya. Hakikatnya kita hanya tahu mengutuk dan mencaci golongan seperti ini tapi terfikirkah anda, adakah kita berlaku adil pada makhluk Tuhan seperti ni. Mereka tak minta dilahirkan sedemikian..jauh utk menerima cacian dan hinaan masyarakat.

Namun satu peringatan ikhlas dari aku buat Pink Lady ni.Jika mencari rezeki sekalipun, jgnlah menjurus ke lembah kemaksiatan. Rezeki Tuhan ada di mana2 dan carilah rezeki yg benar2 halal...biarpun sedikit, tapi ada keberkatannya.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com