Saturday, August 14, 2010

KESEDERHANAAN


Belum bulan posa lagi, aku terima sample kuih raya dari kengkawan kat opis. Macam2 jenis kuih..Udah macam pesta kuih plak.Masing2 promote kuih dia dan siap nak bagi diskaun gitu gini..Biras aku pun awal2 lagi dah menelefon, tanya nak order kuih ke tahun ni??

Bukan aku tak nak beli tapi memandangkan kami ni cuma 4 kerat jer jadi berat jer hati aku nak membeli kuih2 tu. Penah satu ketika raya dulu, aku dok bersemangat melelong kuih2 raya tu. Akibatnya kuih2 tu stu bekas pun tak luak...hambik ko! tamak lagi!,Yg paling trajis tu, kuih2 raya ni sampai ke HariRaya Haji pun masih ade..

Peh tu, aku ingatkan diri sendiri agar bersederhana dalam membeli kuih2 raya ni.Yang penting, kuih raya kat umah mak tu kena dihabiskan sebb aku sekeluarga seharian suntuk kat sana. Maklum tak de program...yang aku tau dok depan tv, buka balang kuih tu satu persatu..bising gak orang tua tu sebb kuih2 tu dah disediakan untuk tetamu.
Eh! aku ni kira tetamu ler..Tetamu terhormat mak dan abah dipagi raya..Sapa suruh mak beli kuih raya sampai berbelas2 balang kuih!

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com