Tuesday, August 10, 2010

SOK MULA POSA!

Baru tadi Pakcik yg mukanya ditunggu2 untuk pengumuman tarikh mula berpuasa muncul di kaca tv.. Horayyy esok puasa!. Pakcik ni dari aku kecik sampai ler dah berumahtangga, dia masih maintain gak sebagai Pemegang Mohor Besar Raja-raja Melayu. Aku perasan gak dia duduk dikerusi yg sama masaku kecik2 dulu..

Baby paling ghairah dengar pengumuman tu. Memang sejak dia umur 4 tahun lagi , aku dah latih dia berpuasa. Tapi sian nyer aku tengok tiap kali balik sekolah, lembik sakan. Dah tu ckp kat opah dan atuknya dia dah cam nak mati..Opahnya mmg pantang tgk cucunya cam tu. Mulalah dia goda baby suruh makan.Sanggup dia masak sebb tak sanggup tgk cucunya melepek cam kain basah kat ruang tamu.

Apapun aku dah warning emak, jgn sesekali mengajar dia camtu..Anak2 ni kenalah dilentur dari awal..Sok dah tua renta pun tak reti2 nak posa! Kalau raya, dia le yg tampil ke depan..

Buat sumer blogger dan teman2ku, Selamat Berpuasa dan Selamat menjalani ibadah puasa. Jgn lupa solat terawih..Ari ni aku teringin gak nak pegi tapi memandangkan kesihatan yg tak mengizinkan..tak dapek la aku pegi. Insya Allah, kalu sihat nanti, aku akan berjemaah di masjid bersama hubby dan anak2.

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com