Tuesday, August 31, 2010

MINI GARDEN.



Dari dok melangut tengok tv jer..aku fikirkan nak buat sesuatu untuk menghilangkan kebosanan aku ni..Bila tengok pasu ikan yg dah lama tak dijenguk diluar umah tu, terfikir gak untuk membersihkannya.

Untung baby ringan tangan nak menolong. Dia kalau bab main air ni memang keja dia. Masa tengah mencuci pasu ikan tu..baru aku perasan yg ikan guppy aku tu dah beranak rupanya...ada tiga ekor tau!Suka nyer baby...

Dah lama rupanya aku tak melawat nussery bunga kat Sg. Buloh tu..Kebanyakan pokok bunga aku dah di ekspot kat umah mak sebb kesian dia hidup tanpa jagaan sempurna dari aku. Dari mati kering, baik ler mak yg menyiram hari2..idop gak pokok bunga aku tu..Siap bagi dengan motor pump lagi untuk buat air pancuran..Peh tu..wuahhh datang plak rase nyesal ..



Penat gak buat keja camni di bulan puasa..Tapi bila dan selesai dan tengok hasilnya..ilang penat lelah kami dua beranak.Camner pun masa aku tangkap gambar ni ..terasa cam tak lengkap plak mini garden aku ni sebb pokok2 tak cukup. Nanti ler ..after raya kot aku mulakan balik aktiviti menghias laman ni semula.. Tapi idok ler janji yerr...

No comments:

Post a Comment

Saraqistina80@yahoo.com